Gry szkoleniowe

gry szkolenioweW IBD Business School oferujemy szeroką gamę nowoczesnych rozwiązań dla biznesu: gry szkoleniowe dla trenerów, menedżerów, sprzedawców i HR; gry kastomizowane; projekty zgrywalizowane wspierające cele rozwojowe organizacji i elastyczne rozwiązania online.

Analiza światowych trendów pokazuje, że co trzeci Europejczyk gra w gry, a rynek gier na świecie jest szacowany na około 100 miliardów dolarów. Na rynku pracy ponad 90% rekrutacji dotyczy pokolenia Y i Z, a więc osób poniżej 35 roku życia przyzwyczajonych do uczenia się świata poprzez gry. Od kilku lat tendencję wzrostową notuje również rynek gier szkoleniowych. Bowiem dobra gra potrafi zaangażować, zainteresować i przekazać wiedzę tak, że uczestnik-gracz nawet się nie zorientuje, że się uczył.

W gry grają wszyscy – od dzieci w szkołach, które na ich bazie uczą się historii, po dyrektorów korporacji, którzy mierzą się ze skomplikowanymi symulacjami zarządczymi. Gry i narzędzia grywalizacji są niezbędne we współczesnych programach rozwojowych dla biznesu.

Gry szkoleniowe – co wyróżnia ofertę IBD Business School

W grach szkoleniowych ważne są dwa aspekty: gromadzenie doświadczenia i aktywność uczestnika gry. Aby z takiego aktywnego szkolenia z grami wynieść jak najwięcej, należy przed ich rozpoczęciem określić konkretne cele, jakie zamierzamy osiągnąć.

Gdy mówimy o doświadczeniu, to mowa jest o rzeczywistych problemach z danej dziedziny. Dotyczą one np. zarządzania, sprzedaży, marketingu czy zarządzania zasobami ludzkimi (szeroko rozumiane zagadnienia praktyczne HR). Stąd w scenariuszach gier powinny być zawarte np. konkretne kompetencje, wiedza biznesowa z danego obszaru, możliwość zastosowania praktycznych narzędzi czy rozwiązań. Gry szkoleniowe to swego rodzaju warsztaty, które oprócz wiedzy i umiejętności angażują także emocje graczy.

Gry szkoleniowe – jak je budujemy

W IBD Business School gry projektujemy w ramach pięciu etapów:

  1. Analiza zakresu tematycznego – cele biznesowe i cele kształcenia
  2. Opracowanie koncepcji merytorycznej
  3. Opracowanie scenariusza gry
  4. Test gry
  5. Wprowadzenie koniecznych poprawek po testowym okresie z uwzględnieniem uwag klienta

We współpracy z klientem proponujemy następujące możliwości:

  1. Przeprowadzenie szkoleń z grami
  2. Zakup licencji
  3. Zbudowanie nowej gry na podstawie założeń przyjętych wspólnie z klientem

Zobacz nasze gry.